Wednesday, December 8, 2010

Cuti Umum - TAHUN BARU 1432 HIJRAH

Semalam 1 Muharram 1432 H, cuti umum untuk negeri Johor. Papa pun memang cuti, so masa nilah nak layan hero yang berdua tu...Abg n adik dah bgn seawal 6.30 pg, pastu sibuk kejutkan aku, duk panjat2 atas badan aku. X tahan ngan kebisingan anak2 dia bermain, papa trus bangun n start enjin keta, ajak pi jeti nak cari ikan utk dibakar mlm nanti. Aku pun bersiap, trus la pi ikut papa. Xcually pi Pasar Gelang Patah....nengok ikan x fresh, baru pi Jeti kat Kg Pok & Jeti Kg Pendas Baru kat Gelang Patah, Johor. Lama gak nunggu ikan naik, iyelah air pasang waktu pg pukul 9 - 10 pg. Sampaikan budak berdua tu dah bosan menunggu...last2 papa beli udang je...bleh tahan gak udang dia, fresh n besar2. Tapi x sempat lak aku nak snap gambo....sibuk duk layan bdak berdua tu nengok laut....




Air baru pasang.....




Sampan nelayan....

Papa pnat tunggu.....abg n adik terlalu asyik nengok laut...

Balik dari jeti, trus aku buat nasi ayam, bakar ayam, sambal untuk ikan bakar, n bake 1 biji cake coklat....heheheh, main campak je bahan2 tuk sambal ikan bakar...tapi gambo x sempat nak snap, dah abis makan baru la teringat....sorry yeee....lain kali aku snap gambonye....heheheheh


Yang ni plak, gelagat si adik....

1 - Pakai hairband mama dia.....


2 - Dah pakai, siap tunjukkan kat mama......




3 - Lastly, trus pakai....dah macam girl la plak , padahal boy....












































































No comments:

Post a Comment