Wednesday, March 31, 2010

Rabu datang lagi........

Salam siaran........

Hari ni mama terbangun lmbt skit pi keje.....bgn je, gosok baju (mlm x sempat gosok baju, ye la layan abg n adik)...kemas dapur, panaskan lauk kari ayam kampung (MIL bg ari tu) n nasi. Mama biasa bawa nasi n lauk (kalau ada lauk le), kalau terajin wat le nasi goreng atau mee/meehoon goreng.......wat bekal pi work...tapi papa x nak bawa bkal....."MALAS".... tu la papa slalu ckp kalau nak suh bawak bekal nasi yang berlauk........ Almaklum la kat bandar besar cam JB ni belanja makan 1 hari je lebih RM10.00....

Nasib ari ni x berapa jammed sangat. Sebelum smpi umah ibu (pengasuh yg jaga abg n adik ) sempat la mama isi minyak. Hantar je abg nn adik, trus aku pi kerja.....Sampai je kat area highway Skudai - JB, aku nengok jalan clear skit.....aku pun apalagi memecut la ngan speed yg x la laju sesangat. Sampai kat parking opis, nengok ada la 5 buah kereta dah sampai, so aku yang ke-6.....ok la tu.......Lepas dengar panggilan hangit kat Radio Hot FM, terus aku kuar, lock keta n naik la kat opis. (opis tkt 8, tapi naik lift....naik jugak kan?....heheheheh)

No comments:

Post a Comment